om oss

Vår vision

Borås Cafékyrka är en plats där du kan komma och ta fika, träffa nya människor och dela livet med varandra.

En kyrka för alla - Cafékyrkan i Borås

Vår tro och vår människosyn gör att vi vill att kyrkan ska spela en aktiv roll i samhället. Med Jesu liv och förkunnelse som förebild är det vår önskan att kyrkan ska leda människor till ett möte med Gud och spela en unik stödjande roll i människors liv – oavsett om de är medlemmar eller inte. Vi hoppas att Borås Cafékyrka kan vara din kyrka när du behöver den.

Som namnet antyder är Borås Cafékyrkan gjord som ett café! Det gör det enkelt och avslappnat att titta in, ta kopp kaffe eller te och kaka. Oavsett om du har frågor om tro, liv, kärlek eller bara vill ha någon att prata med välkomnar vi alla med öppna armar.

Caféer är populära över hela Sverige, och vi är stolta över att vara unik med detta. Kyrkan ska vara tillgänglig för alla, oavsett omständigheter eller bakgrund. Så kom gärna och besök oss på Borås Cafékyrka! Vi vill gärna lära känna dig!

sjundedags adventistsamfundet

Borås Cafékyrka är en ung och aktiv frikyrkoförsamling. Vi är en del av Adventistsamfundet som är ett stort och växande internationellt trossamfund med över 15 millioner medlemmar över hela världen.

Vad vi tror på

Vi tror att Gud älskar alla människor lika mycket och villkorslöst. Ingen är för långt borta från Guds kärlek – oavsett vem du är eller vad du har gjort.

Vi tror också att följa Jesus innebär att leva ut hans budskap om kärlek och rättvisa i världen omkring oss. Det innebär att vi arbetar för ett samhälle där alla kan blomstra, oavsett social status eller bakgrund.

Borås Cafékyrka arbetar aktivt för inkludering i samhället och försöker i möjligaste mån skapa mötesplatser där människor med olika bakgrund kan möta varandra på lika villkor.

HopeChannel

HopeChannel Sverige erbjuder TV- och radioprogram för alla åldrar. Här finns även intressanta artiklar, eBöcker, poddar och ljudböcker. Vi fyller på efter hand, så kom gärna tillbaka för att titta, lyssna, läsa och lära.